Sisältöön »
 
 

Uutiset

 
YHDEKSÄN KYMMENESTÄ VALMIS SUOSITTELEMAAN LOIMI-HÄMEEN JÄTEHUOLTO OY:N PALVELUITA

22.06.2022

YHDEKSÄN KYMMENESTÄ VALMIS SUOSITTELEMAAN LOIMI-HÄMEEN JÄTEHUOLTO OY:N PALVELUITA


Kohtuullinen hinnoittelu ja ystävällinen asiakaspalvelu kannustavat kierrättämään

Loimi-Hämeen Jätehuolto Oy:n vuosittainen asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin huhti-toukokuun aikana. Kyselyn perusteella LHJ:n asiakkaista jopa 90 prosenttia on valmis suosittelemaan yhtiön palveluja ystävilleen. Vuonna 2021 vastaava luku oli 60 prosenttia, joten LHJ:n asiakastyytyväisyys on noussut merkittävästi viimeisen vuoden aikana.

– On todella hienoa huomata, että asiakkaamme kokevat toimintamme hyväksi ja ovat valmiita suosittelemaan palvelujamme myös muille. Hyvin toimiva jätehuolto on edellytys sille, että saamme nostettua Suomen kierrätysprosentin lähivuosina EU:n tavoitteiden tasolle, Loimi-Hämeen Jätehuolto Oy:n viestintäpäällikkö Mirva Naatula sanoo.

Kyselyssä kartoitettiin LHJ:n toimialueen asukkaiden kierrätystottumuksia- ja mahdollisuuksia sekä yhtiön onnistumista asiakaspalvelussa.

– Viime vuoteen verrattuna asiakkaamme antoivat yhä enemmän kiitosta asiakaspalvelumme ammattitaitoisuudesta. Kaiken kaikkiaan LHJJ:n asiakkaat arvioivat palvelun ystävällisyyden, ammattitaitoisuuden ja nopeuden keskiarvoksi 5,39 asteikolla yhdestä kuuteen.

Naatulan mukaan on huomioitava, että suurin osa kyselyyn vastanneista ei kuitenkaan ole ollut suoraan puhelimitse tai sähköpostilla yhteydessä LHJ:n asiakaspalveluun.

– Asiakkaamme etsivät selkeästi yhä enemmän tietoa netistä ja muista sähköisistä asiointikanavista. Olemme panostaneet viimeisen vuoden aikana viestintään ja uskon, että se osaltaan selittää asiakastyytyväisyytemme nousua. Aiommekin lähivuosina panostaa digitaalisiin palvelukanaviin entistä enemmän.

Kierrätyspisteiden lajittelumahdollisuudet laajenemassa

Asiakastyytyväisyyskyselyn perusteella LHJ:n toimialueella lasi- ja metallijätteet kiertävät parhaiten. Näiden jälkeen eniten kierrätetään paperia, kartonkia ja muovia.

– Lasin ja metallin kierrättämisen suosio selittyy osaltaan sillä, että niille on enemmän kierrätyspisteitä kuin muille jätejakeille. Yleisesti voidaan kuitenkin todeta, että ihmisten kierrätysaktiivisuus on noussut. Viimeisen vuoden aikana myös biojätteen lajittelu on lisääntynyt, Naatula iloitsee.  

Naatulan mukaan uuden jätelain myötä vuoden 2023 heinäkuusta lähtien kartongin ja muovipakkausten aluekeräyspisteiden määrää tullaan lisäämään LHJ:n toimialueella. Kuluvan kesän aikana myös Huittisten jäteaseman lajittelumahdollisuudet laajenevat entisestään.

–  Kaikki yhdeksän jäteasemaamme saivat kyselyssä hyvää palautetta ja hinnoittelun todettiin olevan kohtuullista. Pientuojien tuomalle puujätteelle löytyy nyt myös oma edullisempi jätejae, kun aiemmin kaikesta käsitellystä puusta on veloitettu energiajätteen hinta.

Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin LHJ:n nettisivuilla ja kyselyyn saatiin yhteensä 234 vastausta. Kyselyyn vastattiin kaikista LHJ:n omistajakunnista.  

– Olemme käyneet tulokset läpi henkilökuntamme kanssa ja jakaneet heille kiitosta onnistuneesta vuodesta. Tästä on hyvä jatkaa ja lähteä kehittämään palvelujamme entistä paremmiksi ja monipuolisemmiksi, Naatula päättää.

Lisätietoa:

viestintäpäällikkö Mirva Naatula
p. 0440 242 639, mirva.naatula@lhj.fi


 
 
login Synergia Foxy